Akademisk byråkrati

by

Jag behövde träna mig inför mina, förhoppningsvis, framtida lärarstudier.

Jag ville inte göra om samma misstag som förra gången och hoppa på en utbildning utan att vara beredd på hur det går till. Jag ville inte heller gå från tryggheten (nåja) i att ha ett fast jobb och slänga bort studiebidraget jag har rätt till på nån enstaka kurs.

Därför så sökte jag till en kvällskurs, och kom in. Jag hinner precis från jobbet till skolan om jag jobbar sena skiftet och både kursen och kurskamraterna verkar intressanta och roliga. Visst, så här långt verkar allt finemang.

Men såklart. Jag måste ju betala kåravgift och få ett passerkort också.

– Självklart! När kan jag göra det?

– På dagtid…

Ja, jag som trodde att själva anledningen till att det finns kvällskurser är för att folk som arbetar ska kunna studera ändå? Jag hade tydligen fel. Men det är lungt, kåravgift kan betalas över internet. Ja så bra då, men för att registrera mig på kursen måste kvittot skrivas ut (på vilken skrivare då? Jag har ingen) och tas med till skolan, på dagtid. Där kan jag även fotografera mig och ansöka om ett passerkort, på dagtid. Det kortet måste jag ha för att komma in i skolan på kvällar, låna datorer, låna böcker osv.

Inte bara måste jag alltså ta ledigt en dag för att fixa allt det här utan två dagar. Ett ombud får nämligen inte ens hämta ut passerkortet när det är klart! Ah men kom igen!

Men jag får väl lösa det på något sätt.

(Intressant? <- Klicka där och låt fler läsa)

Läs: Forever United och Acidtrunk feat. Oman om de rasistiska poliserna i Malmö

Missa inte heller Kim Müller, Redundans, Jeanette Stojic och Lutte des Classes

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar to “Akademisk byråkrati”

  1. Julia Says:

    Jag kan inte säga att jag är förvånad.

  2. Tryckpressen, igen « Jordränta Says:

    […] Konflikt: Vardagspussel ondgör sig över akademisk byråkrati. Acidtrunk manar till […]

  3. Krastavac Says:

    Nä, jag förväntade mig faktiskt det här. Men huvudet skall hållas kallt och inte gå in i någon vägg ^^

  4. Jeanettes Says:

    hehe… känns väldigt mycket akademiskt (om det nu är ett ord=)). Vi anpassar oss till folk som jobbar… eller vi gör det lite iaf… eller jag menar ju gör det bara när det gäller kursen allt annat är, ja du kan inte jobba om du ska göra det. Lång mening? =)

  5. Krastavac Says:

    Jag troooor jag fattade vad du menade Jeanette, typ :P

Kommentera

