Arbeta, studera, agitera och skjuta gevär

by

Jag har börjat på en kvällskurs på högskolan. Den börjar precis så att jag hinner skynda mig dit om jag arbetar det senare dagskiftet.

Kursen verkar lite mer anvancerad än jag förväntade mig. Men jag har bestämt mig att klara av det.

Trots det så pendlar jag mellan att tycka det var en bra idé och att tycka att jag tagit vatten över huvudet. Men om jag någonsin ska palla att utbilda mig till lärare så måste jag hårdträna mig på akademiska, högskolebyråkrati och pluggande. Jag har försökt mig på det förut. Men den gången gick det inte. Var totalt oförbredd på hela grejen. Vet inte om det var en kulturkrock eller om jag helt enkelt inte trodde det skulle vara så svårt och dyrt att studera. Men varken morsan eller farsan har läst högre än gymnasiet. Fan, mamma gick inte ens där.

Det gick ju bra för dom ändå. Och jag ska definitivt studera säger dom, måste bli nåt.

Jag håller med och var ganska stolt när jag ringde morsan och berättade om kvällskursen och för att se hur hon mådde. Hon hade åkt in till akuten några dagar tidigare. Vi trodde det var hjärtat med det var inte så allvarligt, blodtrycket bara. Men hjärtat hamnade, som ni kanske förstår, i halsgropen när pappa ringde dagen efter. Morfar dog av en hjärtinfarkt när jag var ung, så såklart man var orolig.

Det där med mamma tillsammans varslet och värken i handleden gjorde att jag inte var särskilt superglad på introduktionsträffen förra veckan. Men vad ska man göra? Ännu har jag inte fått någon vinterdepression som förra hösten i alla fall. Så det här ska nog gå, trots allt.

Jag har i alla fall bestämt mig för att lägga ner alla ambitioner att hinna med någon annan regelbundna aktiviteter utanför arbetet förutom just studierna, skytteklubben och mitt politiska engagemang. Studiecirklarna, boxningen och andra projekt jag hoppat på, eller åtminstonde tänkt hoppa på, tillsammans med vänner får läggas på is.

Mitt liv ska struktureras upp! Alla viktiga papper som ligger på hög här hemma ska sorteras. Böcker och prylar här hemma ska tillbaka på sina rätta platser och inte ligga lite här och där. Jag ska bli bättre på att ta hand om mig själv och mina närmaste. Jag ska inte skjuta upp saker jag lovat andra att göra.

Jag tog inga nyårslöften i år. Lika bra det, för frågan är om jag kommer hålla alla krav på mig själv jag ställer här ovan.

Men jag ska i alla fall försöka. Vintern är snart över och jag känner redan våren komma.

(Intressant? <- Klicka där och låt fler läsa)

Grannen har börjat blogga! Så glöm inte att kolla in Lutte des Classes. Den enda anarkistiska modebloggen jag känner till!

Eller så kan ni kan läsa var Vardagspusselskribenten Snatterskan har för sig på hennes egna blogg här: ”Klipp er och skaffa ett jobb!

Nytt på Konfliktbloggarna: Redundans, Acidtrunk feat. Oman (Missa för guds skull inte artikelserien om den palestinska vänstern! Del 1, 2, 3, 4 och 5), Autonoma Kärnan, Johan Frick och Den Udda Vinkeln

Kul grej. Islänningarna lyckades fälla den sittande regeringen. ”Ingen revolution skall göras till hälften” Vi vägrar betala er kris!

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar to “Arbeta, studera, agitera och skjuta gevär”

  1. Patrik Says:

    ”Och jag ska definitivt studera säger dom, måste bli nåt.”
    Åååhh du fick mig att tänka på Plasts Sång, jättefin låt! Hittar den inte på youtube men du har den säkert/redan hört den.

    Har också planerat att styra upp mitt liv, fixa pärmar till viktiga papper och sånt. Tror inte att det blir av, men en plan är ju ändå steg 1.

  2. job Says:

    Handgranat har en del bra tips om hur man styr upp

  3. Röda Packet, del 1 - en kommunistisk cell i industrin på 70-talet « Kim Müller Says:

    […] palestinska vänstern! Del 1, 2, 3, 4 och 5), Autonoma Kärnan, Johan Frick och Den Udda Vinkeln, Vardsgspussel. […]

  4. Krastavac Says:

    Patrik: Hehe, nån granne ovanför mig spelar den och andra nationalteaternlåtar på gitarr då och då :)

    Nä, jag tror väl inte heller jag kommer styra upp galet bra som jag borde, men försöka ska jag fan göra!

    Job: Shiiiit, mycket grejer. Men tack för länken ^^

  5. Krastavac Says:

    Patrik: Jag är så jävla bättre än dig på att kolla youtube ^^ http://se.youtube.com/watch?v=j4QTWH0Rupw

  6. Problem med lönegapet « Forever United Says:

    […] som bloggat på sistone: Redundans om antisemitism, Vardagspussel om sitt liv, Andrea Doria om nya Scoop och Kim om Röda […]

Kommentera

