Mode med Vardagspussel

by

Tidigare har det närmaste jag kommit en modeblogg är mina allra suraste och gnälligaste inlägg om fria arbetskläder till barnomsorgen. Men när Metro skriver att det är som mods man ska klä sig nu i vår så var jag bara tvungen att kommentera det. Inte bara för att jag själv har ägt en ”parkas” sen tidigt 2000-tal (fast jag har kallat den ”militärjacka” hela tiden) utan också för att våra teoretiskt skolade vänner, där ibland Petter , nu kan klä sig som sina älskade italienska kommunister och köra runt på vespa och samtidigt vara helt inne.

Fast det är förstås ingen nyhet att extremvänstern är inne. Var det inte till exempel inte Upplysning om Kommunismen som sa: ”Extremvänstern lyssnar på den coolaste musiken, har de tuffaste kläderna, de bästa festerna och en stark gemensamhetskänsla” eller nåt liknande?

Eftersom jag sällan köper nya kläder, vilket inte bara beror på att jag har lite pengar (för nu har jag faktiskt närmare 16 papp i månaden före skatt) utan också på att jag hela min uppväxt haft på mig begagnade och ärvda kläder, så tänker jag därför nu slå två flugor i en smäll.
Dels så dammar jag av min gröna ”parkas” och dels så tänker jag försöka komma åt den snygga tröjan som är det grymmaste som slagit ner i Europa sen Legion Condors bomber slog ner i Guernica (fast med tröjan menar jag grymt på ett bra sätt).

Fast annars så klingar en mellanöstern-inspirerad tischa ganska illa med det här inlägget av Fashion Jihad där bratsens AFA-trasor och liknande grejer nämns. Vad är förresten grejen med alla modenissar som köpt palestinasjal? Jag är inte emot det av nån ”nu vet inte vad det står för”-anledning utan mer för att de sätter på den så jävla fult. Så där som ett segel under hakan. Rulla skiten först och ha den runt halsen som en hiphopare istället så slipper ni se ut som en fjårtis som snattat ny jacka på Biblioteksgatan.

Etiketter: , , ,

5 svar to “Mode med Vardagspussel”

  1. General LFO Says:

    Visst ska man vara vänster i vår! Snart kommer det en massa Hollywood-rullar med vänstertema, som t.ex. ”Battle of Seattle”.

  2. Horror Vacui Says:

    Jag kräver bilder, hur ser ett kofiasegel ut?
    Menar du att man ska den som en trekant eller mer som en tradionell halsduk?

  3. Krastavac Says:

    Typ så här: http://www.fjl.se/asp/grafik/grammis2.jpg , men oftast är det mer luft under den

  4. Horror Vacui Says:

    vafan, så har jag haft min i alla tider.

  5. Krastavac Says:

    hahahaha!

Kommentera

