Feber

by

Nu är det femte dagen jag är sjuk, och när jag skriver det här har jag fortfarande feber. Jag kan så klart inte jobba, och då får jag heller inga pengar (inga rättigheter här inte!). Jag blir också otroligt blödig av att vara sjuk, igår såg jag ”V for Vendetta” för 5:e gången och grät så att jag skakade som vanligt. Om nån myndighetsperson kunde se in i mitt huvud skulle de antagligen spärra in mig längre än Rote Armee Fraktion av rent preventiva skäl, man behöver demokratiskt nog inte vara vidare stark för att hantera vapen och jag är faktiskt ganska psykotisk och fullt beredd att överskrida alla mina spärrar om det fanns skäl nog. Tur att jag har något i skallen också, så att jag ägnar mig åt nåt som ger effekt istället för att generellt blåsa hjärnan ur rika människor :) Rika borde allvarligt vara räddare för oss proler, de borde inse att det bara är vårt förnuft som står mellan dem och deras död.

Nä, men allvarligt är jag en snäll och trevlig kille, nästan som en sosse. Jag är nästan aldrig elak och jag är djupt osjälvisk. Fast jag har kramat ett oräkneligt antal barn detta år och varit ute ungefär fyra timmar om dan även i snöstorm eller ösregn har jag alltid varit frisk och glad! Men nu har jag av nån anledning blivit tokigt sjuk, kanske är det all den spänning som Krastavac skrev om i förra inlägget, spänningen av att vara osäkert anställd. Den kan ta knäcken av en, och jag anar nu att min kropp får betala för stressen jag utsatt mig för under året. Försök själv att varje dag ta dig till olika förskolor runt hela stockholm, sköta hushållet och sköta ett politiskt engagemang som skulle tagit mig till en betald heltidstjänst och uppslag i DN om jag hade varit borgerlig. Lägg till det suggestiva i att få till ett perfekt flödande drum & bass-beat i Reason 4 så har du mina nätter också. Inte konstigt att jag blir sjuk egentligen. Önskar jag hann med att vara social också, ge mig en kram nästa gång du ser mig.

Kan ingen för i HELVETE ge mig en tidsmaskin så att jag kan ta mig tillbaka till den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=Pmnp4WXtu5U

Jag har i allmänhet aldrig fått vidare bra koll på vad jag ska förvänta mig av mig själv och samhället – ingen har sagt det till mig! Ingen ställde mig i bostadskö som liten. Ingen köpte dyra snygga kläder åt mig (istället fick jag lära mig att det där med att passa in i vad som var modernt bara var grupptryck och att det var för dyrt, så jag fick inga wu-tangbyxor). Ingen berättade vilka formulär man behövde fylla i, vad försäkringar och a-skatt är och så vidare. Det borde verkligen införas vardagsekonomi på svenska skolor! Inför skoluniformer när vi ändå håller på, så slipper vi statusjakten som faktiskt är skadlig för barnen och dyr för föräldrarna, dessutom lär det barnen det som är skolans grundtanke – att skolan är en demokratisk mötesplats.

Intressant?

Läs mer:

Kim Müller, Akuhujan och Den Udda Vinkeln

Etiketter: , , , , , , , , ,

Ett svar to “Feber”

  1. Det ska va gratis att rädda miljön! « Dom ljuger Says:

    […] har en massa tidpunkter när det hänt saker! Skitbra som vanligt. Läs även senaste inlägget på Vardagspussel, Sveriges mysigaste blogg! Filed under: svensk politik […]

Kommentera

