I händelse av regn hålls festen inomhus

by

En vän fyllde år och hon skulle ha picnic under en bro. Regn gjorde dock att plan B fick sättas in; förfest i hennes lägenhet och sen ut på stan. Lägenheten hyr hon i andra hand och ligger i ett underbart mysigt grönt område med gamla 6-våningshus från 40-talet.

Jag hade åkt ända från stan till Sumpan för att hämta min öl jag lämnat hos en kamrat, visserligen var sällskapet där inte tråkigt men den egentliga anledningen för mitt besök var för att hämta ölen. När sen två vänner jag skulle samåka med skickar sms och säger att de åker från Rissne om 10 minuter fick jag bråttom, sa adjö och sprang mot tunnelbanan. Men vad glömde jag om inte ölen?

Nåja, det blev i varje fall en trevlig förfest och jag fick träffa både födelsedagsbarnets arbetskamrater från sjukhuset och gamla vänner från förr. Sen stack vi till Carmen där resten av hennes arbetslag hade ”timmispub”. Tydligen så hänger alla timanställda ihop som fan på sjukhuset och det är ju väldigt bra.
Sen skulle timmispuben till Debaser Medis där de trodde man kom in gratis innan nio. Det stämde dock inte och när F12 nämdes i jiddret om vart vi skulle gå så hade flera polare kommit över till oss från Källaren och såg skeptiska ut. Vi skildes åt och stack sen till Ghetto vid Mariatorget. Andreas och jag snackade lite och sen sjönk jag ner i de sköna fotöljerna och andades ut.
Ghetto är verkligen ett schysst ställe, bara toaletten gör det värt att gå dit, jag svär.
Efter några till öl och en bra stund med det trevliga sällskapet så var det dags för mig att gå hem. Köpte en burgare på BK och satte mig på tunnelbanan, somnade och vaknade inte förrän det var dags att gå av. En lyckad kväll helt enkelt

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

