Krastavac

by

Det talas många språk på lagret. Svenska, finska, spanska, liberiska, gambiska, serbo-kratiska, ungerska, arabiska, fārsī, indiska och säkert några till.
Det har därför alltid förvånat mig att det sitter en gammal solblekt sticker från gamla Sverigepartiet i fönstret på ett litet kontor vid godsmottagningen. Men idag så upptäckte jag idag vem det var som jobbade där. Det var den obscent fete mannen med mage som hänger ner över knäna. Skadeglädjen bubblade upp och jag log åt det hela dagen.

I övrigt så har vi fått en ställföreträdande chef som rycker in nu när både förmannen och hans chef åker på semester. Han är en mesig kille som gillar grafer. Nu kan vi gå ifrån arbetet och titta på en teve där vi ser hur mycket jobb vi gjort. Extra rast? Schysst…

Etiketter: , , , , , , , ,

2 svar to “Krastavac”

  1. planekonomen Says:

    Grafer ÄR najs, det är bra jobb och är jättenyttigt på många sätt dessutom.
    Bra att ni kan ta extra rast i alla fall, det är egentligen sjukt hur alla förvandlas av yrkeslivet. Från skolans mobbare till glamourös festfixare till den motbjudande chefen. Från ungen som jämt slogs till den liberala nörden till budfirmans lokala fackkämpe.
    Jag och mina arbetskamrater o städarna är andra klassens anställda på mitt jobb, men JAG såg till att vi fick skriftligt anställningsbevis! Cred till mig! ;)
    – Vi ses på laserdome ;)

  2. Desmond Says:

    den liberale nörden slogs inte alls. han fick stryk.

Kommentera

