Regn och rusk

by

2007-apr-19

Idag hade vi arbetsplatsträff från kl.16 till 20. Jag slutade kl.13 och hade då en massa tid att döda.
Naiv som jag är hade jag planerat att dåsa i solen vid vattnet nedanför jobbet. Men det gick inte för sig! Hagel, regn, hård vind och kallt som sjutton! Istället möte jag flickan och lånade lite pengar så jag kunde köpa pizza på det lokala haket, sen tog jag bussen till torget vid tunnelbanan och tog en kaffe på kafeét. Sen stack jag till biblioteket och bläddrade i en gammal bok.

På bussen tillbaks så möte jag Hop Louie som skulle till ett lager för att försöka komma in på en elitistisk konstskola (finns det några andra sorter?). Han ställer för övrigt ut sina verk på Galleri Lucy Ford (tomtebogatan 18) vid St:Eriksplans t-banestation. Jag gick förbi det galleriet här om dagen på väg till en student jag känner som nyss flyttat in i de slitna korridorerna i Karlberg. Morsan jobbade på en förskola i närheten förr i tiden också.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

