Halvtid och ny anställningsform

by

2007-feb-20

Idag (egentligen igår, klockan slog 12 för 10 minuter sen) gick jag över till halvtid och slutade vara timvikarie och blev istället över till en månadsavlönad tidsbegränsad anställning. Jag jobbar terminen ut till samma lön, fast halvtid. Jag är fett nöjd. I praktiken kommer jag få in lika mycket pengar som när jag var timvikarie och aldrig visste med säkerhet var jag skulle jobba nästa dag och nu vet jag dessutom alltid när jag ska upp på morgonen och var jag ska åka. Dessutom så har jag fortfarande mycket ledig tid då jag slutar tidigt de flesta dagar.

Som ett plus så kommer jag dessutom jobba mycket extra eftersom det behövs personal då och då. Varje tisdag så jobbar jag till exempel heltid.

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

